Directorul Serviciului național unic pentru apelurile de urgență 112 a fost demis
Ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba, a semnat ordinul de demisie a directorului Serviciului național unic pentru apelurile de urgență 112, Liviu Oboroc. Despre acest lucru a anunțat Dumitru Alaiba, în cadrul unei emisiuni de la TVR Moldova.
„Câteva minute în urmă am semnat ordinul de demisie a directorului Serviciului 112. Este o tragedie în care trebuie să tragem unele concluzii despre cum funcționează și cum ar trebui să funcționeze un asemenea serviciu și noi avem multe exemple, în țări mai avansate, în care acest serviciu este, într-adevăr, eficient și nu se ocupă doar cu transmiterea informației dintr-o parte în alta, ci își îndeplinește funcția de bază care este să ajute să salveze cetățenii”, a declarat ministrul.
Decizia a fost luată la cererea premierului Dorin Recean.
„Condoleanțe familiilor celor care au decedat în rezultatul intemperiilor de duminică, 26 noiembrie. Acum statul trebuie să se asigure că poate salva oamenii chiar atunci când ei își neglijează siguranța. Până când procuratura se va clarifica cu situația din 26-27 noiembrie, eu solicit demisia directorului de la Serviciul 112. Am constatat că 112 se ocupă doar de pasarea informației, în loc să ia cazul, să-l urmărească, să se asigure că problema este soluționată, să se asigure că lucrurile sunt duse la capăt, el pur și simplu pasează informația (…)”, a declarat Dorin Recean în cadrul ședinței executivului ce a avut loc miercuri, 29 noiembrie.
Solicitarea premierului vine după ce două persoane au fost găsite decedate luni, 27 noiembrie, într-o mașină înzăpezită, în apropiere de localitatea Coșcalia, raionul Căușeni, la circa 17 ore după ce au cerut ajutor pentru prima dată.
- Cazul celor două persoane găsite fără suflare într-o mașină sub zăpadă, la peste 17 ore de când au anunțat că sunt blocate: victimele au cerut ajutor timp de trei ore, după care nu au mai putut fi contactate
- Cronologia cazului celor două persoane găsite fără suflare într-o mașină blocată sub zăpadă, prezentată de ministrul Afacerilor Interne: victimelor li s-a recomandat să se „deplaseze individual”
Conform informațiilor de care dispune în prezent Serviciul 112, victimele și rudele acestora au apelat la numărul de urgență de 8 ori, primul apel fiind înregistrat duminică, 26 noiembrie, aproape de ora 15:00, iar ultima dată operatorii serviciului au discutat cu victimele la ora 17:49, după care telefonul lor s-a descărcat.