Coridorul feroviar Nord-Centru: Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari va fi reparat în cadrul inițiativei Coridoarele de Solidaritate
Proiectul „RLF – Răspuns de urgență – Căile Ferate din Moldova” prevede alocarea unui împrumut în valoare de 18,205 milioane de euro, pentru reabilitarea coridorului feroviar Nord-Centru în cadrul inițiativei Coridoarele de Solidaritate. Proiectul integral prevede reabilitarea coridorului feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari, cu o lungime de 446 km, din care 128 km de cale ferată sunt într-o stare nesatisfăcătoare, se arată în comunicatul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR).
În acest context, Parlamentul a ratificat anterior următoarele acorduri pentru a susține implementarea proiectului: un împrumut de 23 milioane de euro de la BERD, un grant de 19,56 milioane de euro prin Instrumentul European de Vecinătate și un contract de finanțare de 41,205 milioane de euro de la BEI.
„Acest tronson de cale ferată asigură legătura cu mediul industrial din nordul și centrul Republicii Moldova, inclusiv cu zonele economice libere din Mărculești, Bălți, Ungheni și Chișinău. Coridorul este important pentru exportul, importul și tranzitul mărfurilor din România și Ucraina. În plus, acest tronson conectează coridorul feroviar Căinari-Cimișlia-Basarabeasca-Giurgiulești, fiind utilizat pentru logistica mărfurilor transbordate în porturile dunărene și cele de la Marea Neagră. Lucrările de reparație a tronsonului sunt programate să fie finalizate până la sfârșitul anului 2025”, informează MIDR.
Anterior, ZdG a scris despre cum Anatol Usatîi, vicepreședintele Partidului Dezvoltării și Consolidării Moldovei, fost ministru al Economiei și Infrastructurii în guvernul condus de Ion Chicu, a ajuns consultant într-un proiect de peste o sută de milioane de euro, implementat de Calea Ferată din Moldova, instituție care a fost la acel momment condusă de Oleg Tofilat, un fost consilier al lui Ion Chicu în perioada în care acesta ocupa funcția de prim-ministru.