Principală  —  Ştiri  —  Economic   —   Consiliul Concurenței a demarat o…

Consiliul Concurenței a demarat o investigație „amănunțită” cu privire la operațiunea de preluare a „Fourchette-M” de către „Moldretail Group”

Consiliul Concurenței a demarat o investigație amănunțită în legătură cu operațiunea de concentrare economică prin care compania „Moldretail Group” SRL  intenționează să preia controlul total asupra „Fourchette-M SRL”, se arată în comunicatul de presă al instituției.

Consiliul scrie că operațiunea a fost notificată autorității de concurență pe 26 aprilie 2024 și vizează achiziționarea a 100% din acțiunile „Fourchette-M” SRL, care deține rețelele de magazine alimentare „Fourchette” și „To-To”. „Moldretail Group” operează sub brandurile „Linella”, „Fidesco”, „Cip Market”, „Bravo” și „Slavena Megamarket”.

Consiliul Concurenței scrie că investigația a fost inițiată ca urmare a îngrijorărilor legate de posibilele efecte negative asupra concurenței pe piețele de achiziționare și comercializare cu amănuntul a produselor alimentare. În particular, autoritatea de concurență analizează dacă această tranzacție ar putea duce la crearea sau consolidarea poziției dominante pe aceste piețe, afectând astfel concurența și accesul furnizorilor.

Îngrijorările preliminare ale Consiliului Concurenței:

  • Posibilă poziție dominantă: Consiliul Concurenței este îngrijorat că tranzacția ar putea conduce la crearea sau consolidarea unei poziții dominante pe piața de aprovizionare a rețelelor comerciale cu produse alimentare, ceea ce ar putea reduce concurența și afecta prețurile.
  • Riscuri pentru furnizori: Autoritatea este preocupată că tranzacția ar putea închide piețele de desfacere pentru furnizorii care colaborează cu Fourchette și nu cu rețelele de magazine ale Moldretail Group.
  • Crearea/Consolidarea unei poziții dominante în unele zone geografice: Consiliul Concurenței a constatat că în cadrul unor zone geografice (în raza izocronelor de 10/30 minute de mers pe jos), Moldretail Group ar putea să obțină sau să își consolideze poziția dominantă pe piața de comercializare cu amănuntul a produselor predominant alimentare.
  • Impact asupra concurenței: Consiliul a analizat datele preliminare și a constatat că operațiunea ar putea duce la o concentrare mai mare pe unele piețe, iar autoritatea va evalua în detaliu impactul asupra acestora folosind indicatori economici relevanți.

Conform procedurii legale, investigația va dura până la 90 de zile lucrătoare.

„Este important de menționat că inițierea investigației nu presupune în mod automat constatarea unor neconformități, ci reflectă îngrijorările autorității față de impactul potențial al tranzacției asupra pieței concurențiale. Rezultatele investigației vor fi comunicate suplimentar. De asemenea, menționăm că, în vederea înlăturării îndoielilor grave privind compatibilitatea cu mediul concurențial normal, întreprinderea „Moldretail Group” SRL este în drept să aplice la angajamente în conformitate cu Regulamentul privind acceptarea angajamentelor propuse de către întreprinderi nr. 2 din 22.01.2015”, se arată în comunicat.