Principală  —  IMPORTANTE   —   Circa 600 de laptopuri în…

Circa 600 de laptopuri în valoare de jumătate de milion de dolari vor ajunge în școlile din țară cu sprijinul UNICEF și a Marii Britanii

Sursa: depositphotos.com

Circa 600 de laptopuri au fost distribuite instituțiilor de învățământ din țară. Valoarea echipamentelor este de 500 de mii de dolari. Acestea au fost procurate cu sprijinul UNICEF și a Guvernului Regatului Unit al Marii Britanii, transmite MOLDPRES.

Ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a afirmat că donația de face parte dintr-un efort mai amplu al autorităților de modernizare a instituțiilor de învățământ din țară, în special prin asigurarea acestora cu echipamente digitale. „Am încercat să ajungem acolo unde este cea mai acută necesitate de tehnică de calcul”, a spus Dan Perciun.

Ministrul a menționat că în ultimii doi ani, cu suportul partenerilor externi, în școlile din țară au ajuns peste 10 mii de laptopuri, iar în acest an mai este planificată o achiziție amplă de echipamente cu sprijinul Băncii Mondiale pentru 200 de instituții de învățământ. Alte 70 de școli vor fi dotate cu table interactive și calculatoare. 

Reprezentanta UNICEF în Moldova, Maha Damaj, a afirmat că inițiativa reprezintă un angajament continuu din partea UNICEF pentru a spori oportunitățile educaționale pentru toți copii din Republica Moldova. „Lotul de laptopuri care ajunge astăzi în școli semnifică mai mult decât o simplă donație. Acest pas este esențial pentru asigurarea digitalizării continue a procesului educațional și este și mai important pentru copii refugiați care rămân conectați online la școlile lor din Ucraina, pentru elevii din comunitățile defavorizate sau pentru copii cu dizabilități sau nevoi educaționale speciale, care vor beneficia de o experiență transformatoare. Este o ușă către oportunități care anterior erau inaccesibile”, a precizat Maha Damaj.

Școlile beneficiare au fost selectate în baza mai multor criterii, inclusiv nivelul de dotare tehnico-materială a instituțiilor de învățământ și prezența în cadrul acestora a copiilor refugiați și a copiilor cu necesități speciale.