Centrul Unic de Apel pentru Consumatorii din R.Moldova a fost lansat cu suportul financiar al Uniunii Europene
Centrul Unic de Apel pentru Consumatori, inaugurat pe 24 ianuarie la Chișinău, va facilita comunicarea directă între consumatori și autoritățile responsabile, răspunzând rapid la reclamațiile cetățenilor și oferind consiliere de specialitate. Această inițiativă, realizată cu suportul financiar al Uniunii Europene, are scopul de a îmbunătăți protecția drepturilor consumatorilor din Republica Moldova prin centralizarea serviciilor de apel și consultanță pentru cetățeni.
La numărul de telefon 0-22-51-51-51, cetățenii Republicii Moldova vor putea beneficia de consiliere de specialitate din domeniul protecției drepturilor acestora în calitate de consumatori.
„Crearea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori reprezintă un pas strategic major în consolidarea protecției consumatorilor în Republica Moldova, într-un context în care drepturile consumatorilor trebuie protejate pentru a asigura sănătatea, siguranța și interesele economice ale acestora, acest proiect vine să întărească legătura între autorități și cetățeni în calitatea lor de consumatori”, a declarat Ina VOICU, secretar general al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării.
Prin urmare, următoarele instituții de stat vor putea răspunde la solicitările consumatorilor:
- Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA): în domenii legate de siguranța alimentelor, băuturi alcoolice, sănătatea animalelor și plantelor;
- Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF): în domenii legate de credite/depozite, asigurări, servicii de plată și schimb valutar;
- Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE): despre furnizarea de gaze, energie electrică, apă și canalizare;
- Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC): bagaje, anulări sau întârzierile de zbor;
- Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI): serviciile de telefonie, internet și TV;
- Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC): produse și servicii nealimentare, metrologie și produse petroliere și alte reclamații generale, ce țin de autoritățile;
- Agenția Națională Transport Auto: transportul rutier;
- Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale: siguranța și accesibilitatea medicamentelor și dispozitivelor medicale;
- Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică: siguranța tehnică în construcții și instalații;
- Agenția Națională pentru Sănătate Publică: sănătatea publică, condițiile igienico-sanitare și siguranța produselor farmaceutice;
- Agenția Feroviară: transportul feroviar;
- Agenția Navală: transportul naval.
Centrul Unic de Apel pentru Consumatori este gestionat de Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC). Centrul este lansat în cadrul proiectului „Crearea și Organizarea unui Centru Unic de Apel pentru Consumatori”, finanțat de Uniunea Europeană. Proiectul a demarat în februarie 2024, având durata de 12 luni, cu un bugetul alocat de Uniunea Europeană în valoare de 60.000 de euro.