Ce facem când am pierdut sau ne-au fost furate actele de identitate? Explicațiile Agenției Servicii Publice
Agenția Servicii Publice (ASP) anunță marți, 13 august, că pierderea, furtul, deteriorarea sau găsirea unor documente, eliberate pe numele altor persoane, trebuie obligatoriu declarate autorităților emitente, în termen de 15 zile lucrătoare.
Astfel, dacă vă aflați pe teritoriul R. Moldova declararea faptului se face la orice serviciu de eliberare a actelor de identitate al ASP, iar în străinătate – la orice misiune diplomatică sau oficiul consular, conform unui comunicat al Agenției.
„Odată ce actele de identitate au fost declarate pierdute sau furate la autoritatea emitentă, statutul acestora se modifică în Registrul de stat al populației și ele devin nevalabile. Astfel, sunt diminuate riscurile de utilizare nelegitimă a actelor de identitate pierdute /furate/ găsite și de dezvăluire a datelor cu caracter personal ale titularului”, explică reprezentanții ASP.
Detaliile privind prestarea serviciilor de eliberare a actelor de identitate în schimbul celor declarate pierdute/furate pot fi consultate AICI.