Ce este și cum funcționează Telefonul Copilului
Telefonul Copilului 116 111 este un serviciu de asistenţă telefonică gratuită pentru copii, care are drept scop protejarea copiilor impotriva oricărei forme de încălcare a drepturilor lor, împotriva oricărei forme de abuz.
Beneficiarii serviciului pot fi:
- copiii, în scop de consiliere, informare;
- părinţii sau îngrijitorii copiilor, în scop de consiliere, informare și consultanță;
- persoane care doresc să comunice cazuri privind necesitatea asistenţei unui copil.
Serviciile oferite de Telefonul Copilului 116 111:
- consiliere psihologică;
- informare în domeniul drepturilor copilului;
- consultanță în domeniul protecției copilului;
- îndrumare şi transmiterea informației către instituţiile abilitate să ofere asistenţa necesară.
Modalitățile de contactare a Serviciului:
- la telefon: 116 111, gratuit, de pe toate numerele de telefon naționale,
- pe skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111 sau
- online: https://telefonulcopilului.md/.
Cazurile raportate către Telefonul Copilului privind violența, abuzul, neglijarea, exploatarea, traficul sau altă situație de risc pentru viața și sănătatea copiilor este expediată prin intermediul fișei de sesizare a cazului către autoritatea tutelară locală. Aceasta va întreprinde măsurile de protecție necesare în conformitate cu legislația.
În perioada martie – decembrie 2020, consilierii de la Telefonul Copilului au recepționat peste 3,500 de apeluri
Sursa: unicef.org
Serviciul funcționează în R. Moldova din iunie 2014 și este gestionat de Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale și prestat de A.O. Centrul Național de Formare, Asistență, Consiliere și Educație din R. Moldova „CNFACEM’’. Din noiembrie 2018, Telefonul Copilului din Republica Moldova a devenit parte a rețelei Child Helpline International Foundation, din care fac parte 193 de linii telefonice pentru copii în 146 țări.
Sursa foto: unicef.org