Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Către anul 2025, 50% dintre…

Către anul 2025, 50% dintre serviciile prestate de ASP ar putea fi digitalizate

Foto: ASP

Directorul Agenției Servicii Publice (ASP), Mircea Eșanu, a participat la Moldova Digital Summit. Potrivit unui comunicat emis de ASP, în cadrul evenimentului Eșanu a declarat că Agenția își propune ca 50% dintre serviciile prestate de instituție să fie digitalizate către anul 2025.

„Către anul 2025, ne propunem ca 50% dintre serviciile prestate de ASP să fie deja digitalizate. Ne dorim ca oamenii să nu mai stea în rânduri interminabile, iar deservirea la ghișeu să rămână doar una dintre opțiunile de a accesa servicii publice. Prin intermediul investițiilor în tehnologie și infrastructură digitală pe care le facem susținut pe parcursul ultimilor ani, ne propunem ca, într-un final, toate serviciile ASP să poată fi accesate rapid, transparent și la distanță, iar interacțiunea oamenilor cu instituțiile statului să fie una facilă”, a explicat Mircea Eșanu.

În context, directorul ASP a subliniat că în pofida numărului mare de interpelări de date din registrele instituției (circa 156 mln de interpelări in ultimele 15 luni), accesarea serviciilor digitale ale ASP rămâne al un nivel  destul de scăzut.

„Există o explicație în acest sens. Din 3,3 mln de cetățeni ai Republicii Moldova cu vârsta peste 18 ani, doar circa 200 mii dețin semnătură electronică calificată, iar pentru a putea solicita servicii electronice, cetățenii au nevoie de semnătură electronică”, a subliniat acesta.

În cadrul summitului, Mircea Eșanu a anunțat că, începând cu prima jumătate a anului 2025, ASP va intră în linie dreaptă pentru producția a unui nou act de identitate al cetățeanului Republici Moldova – cartea electronică de identitate. 

„În premieră pentru Republica Moldova, cartea de identitate va putea fi folosită nu doar ca document de identificare a titularului pe teritoriul Republicii Moldova sau ca document de călătorie pentru traversarea frontierei în condițiile unui acord interguvernamental, dar și ca document de identificare electronică în sistemele informaționale ale instituțiilor publice. Astfel, cetățenii vor putea beneficia de diverse servicii publice electronice, vor putea semna acte, cereri sau declarații oficiale, fără a fi nevoie să se prezinte la oficiile instituțiilor publice”, a concluzionat directorul Agenției Servicii Publice, Mircea Eșanu.