Au fost reluate toate serviciile prestate în oficiile poștale, după atacul cibernetic din 20 februarie asupra Î.S. „Poșta Moldovei”
Reprezentanții Î.S. „Poșta Moldovei” informează că a fost reluat serviciul de comercializare a mărfurilor, cum ar fi timbrele, plicurile sau cărțile poștale. Astfel, în oficiile poștale au fost reluate toate serviciile care au fost sistate în urma atacului cibernetic de săptămâna trecută.
Poșta Moldovei a reamintit în comunicatul publicat care sunt serviciile disponibile la oficii, acestea fiind:
- Servicii poștale naționale: expedierea/recepționarea scrisorilor, coletelor;
- Servicii poștale internaționale: expedierea/recepționarea scrisorilor, coletelor;
- Serviciul EMS;
- Serviciul „Curier Rapid”;
- Serviciile financiare, care includ:
– Sisteme internaționale de transferuri bănești;
– Eliberarea pensiilor și indemnizațiilor;
– Mandate poștale;
– Încasare și eliberare plăți;
– Sume bănești indexate.
În scurt timp urmează a fi reluat și serviciul de urmărire a trimiterilor poștale.
Î.S. „Poșta Moldovei” fost supusă pe 20 februarie unui atac cibernetic care a afectat funcționalitatea sistemului informatic a întreprinderii și datele critice. Drept consecință a fost sistată prestarea serviciilor în acea zi, acestea fiind reluate parțial pe 21 februarie.
Î.S. „Poșta Moldovei” este unicul operator poștal național și a fost fondată pe 1 aprilie 1993.