ASP anunță despre simplificarea procedurilor de înmatriculare a vehiculelor
Procedura de înmatriculare a vehiculelor a fost simplificată. Conform șefului Agenției Servicii Publice (ASP) Mircea Eșanu, pentru a reduce vizitele la ghișee, mai multe documente nu mai sunt necesare.
Astfel, prin simplificarea procedurilor de înmatriculare a vehiculelor a fost exclusă obligativitatea prezentării multiplelor formularelor în cazurile în care datele conținute în aceste documente sunt disponibile în resurse informaționale și pot fi furnizate prin intermediul platformei de interoperabilitate, și anume:
- se elimină necesitatea prezentării în format fizic a documentelor ce confirmă asigurarea obligatorie RCA (răspundere civilă pentru pagube produse de autovehicule), dovada inspecției tehnice periodice valabile și dovada achitării taxei de utilizare a drumurilor.
Totodată, a fost stabilit termenul de 30 de zile în care este valabil raportul de identificare a vehiculului (anterior termenul a fost doar de 5 zile lucrătoare).
De asemenea, prin hotărârea aprobată a fost exclusă obligativitatea prezentării vehiculului la ASP pentru prestarea serviciilor de:
- transcrierea transmiterii dreptului de proprietate;
- eliberarea duplicatului certificatului de înmatriculare;
- radierea din evidență a vehiculului.
Prin urmare, procedura de identificare a vehiculului prin verificarea numerelor șasiului, caroseriei și motorului se va desfășura doar la înmatricularea primară de stat și la eliberarea unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a reutilării vehiculului.
„Suntem foarte aproape să lansam vânzarea mașinilor complet online, și cu livrarea acasă a documentelor și plăcuțelor de înmatriculare”, a mai comunicat Eșanu.
În martie 2024, Executivul a aprobat o hotărâre prin care a fost simplificată procedura de înmatriculare a vehiculelor. Potrivit modificărilor aprobate pentru a reduce numărul vizitelor la ghișeu, un șir de acte nu vor mai fi obligatorii, iar accesul la documentele disponibile pe platforma MConnect va fi extins.