Experti din domeniul industriei usoare din R. Moldova au recunoscut in cadrul unei conferinte de presa, prezentata cu prilejul celei dea cincea editii, aniversare, a Expozitiei Internationale Specializate "Black Sea Letex", ca businessul modei nationale ramane pe o unda nereceptiva pentru consumatori. Expozitia, desfasurata sub forma unei parade a modei, "Black Sea Letex" va fi organizata la CIE "Moldexpo" SA in perioada 1316 octombrie. Printre parteneri sunt Ministerul Industriei si Infrastructurii si Federatia de Moda din R. Moldova. In raport cu anii precedenti, editia curenta isi propune sa ofere o imagine completa a creatorilor de moda autohtoni, a celor incepatori sau in curs de formare. La eveniment vor participa peste 60 de agenti economici din cinci tari.
Oferta internationala este prezentata de producatori si distribuitori de marfuri din Italia, Romania, Rusia, Ucraina.
Participantii la conferinta de presa au vorbit despre situatia dificila a industriei textile de la noi, subliniind totodata ca intreprinderi importante cum sunt "Ionel", care isi propune sa prezinte la expozitie costume de lux si piese vestimentare unicat, intreprinderea mixta moldoitaliana "Piele" SA, producatoare de articole ultramoderne din piele, "Iuvas" SRL furnizor de lenjerie si imbracaminte din bumbac, "ViscontiTextil" SRL, producator de tricotaje, raman insa necunoscute pe piata autohtona din R. Moldova. Deseori, doar "Moldexpo" este locul, unde pot fi cunoscute aceste articole. In astfel de conditii, cei mai multi dintre consumatorii moldoveni nici nu stiu ca exista astfel de marci, preferand sa se imbrace pe la piete, unde sunt comercializate orice fel de articole, dar nu si de productie locala.
Expertii au subliniat ca industria modei moldovenesti nu dispune de centre de marketing, centre informationale care pot informa cetatenii cum si cu ce sa se imbrace, ce fel de articole sunt potrivite in urmatorul sezon, care sunt tendintele modei. De obicei, directorii intreprinderilor sustin ca nu dispun de bani pentru promovarea produselor lor. De fapt, nui atat de greu sa promovezi cele cateva costume de lux, confectionate de "Ionel". Mai greu e sa depistezi ce fac, totusi, unele intreprinderi cu colectiile vestimentare sau cu incaltamintea pe care simplul consumator nu leau vazut niciodata.
Inna SEBEK