Brandul de țară „Wine of Moldova” cucerește noi piețe de desfacere
Consumatorii chinezi vor afla despre vinurile moldovenești din prima sursă, grație celor 8 jurnaliști din China, care au vizitat țara noastră pentru a descoperi legenda Vinului Moldovei.
În ajunul celei mai grandioase expoziții specializate europene, Prowein (Dusseldorf, Germania), care s-a extins și în Asia, iar între 12 și 14 noiembrie 2014 se va desfășura la Shanghai, China, Oficiul Național al Viei și Vinului a organizat mai multe activități în vederea promovării vinurilor moldovenești.
Astfel, timp de o săptamână, Vinul Moldovei a fost descoperit de către un grup de jurnaliști din China, aflați în R. Moldova într-un tur de informare. Printre invitați s-au numărat redactori și editori ai publicațiilor „Fine Drink Magazine”, „La Revue du Vin de France”, „Spirit Circulation Magazine” și altele.
În cadrul programului, jurnaliștii chinezi au vizitat 15 obiective vitivinicole din Moldova, au realizat interviuri cu experții în domeniu, au participat la degustări și s-au familiarizat cu tradițiile locale de vinificație, pentru ca la întoarcere în China să popularizeze caracteristicile vinurilor moldovenești prin intermediul publicațiilor pe care le reprezintă.
În urma acestei campanii de informare, publicul chinez va fi pregătit să aprecieze vinurile celor 20 de producători de vin din Moldova, care vor participa la expoziția Prowine China 2014, la standul comun al ONVV. După lansarea brandului „Wine of Moldova” la Dusseldorf, în martie 2014, urmată de evenimente similare în Polonia, Cehia, SUA și Romania, expoziția de la Shanghai va reprezenta un nou pas în promovarea vinurilor moldovenești pe piețele strategice.
„Obiectivul strategic al ONVV este ca brandul Wine of Moldova să fie recunoscut la nivel internațional. China prezintă un potențial imens în calitate de piață de desfacere. Prin turul jurnaliștilor chinezi ne dorim să atragem atenția consumatorilor, dar și a potențialilor parteneri, care vor putea vizita standul Moldovei la expoziția din Shanghai, pentru a cunoaște vinurile noastre”, a spus Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului.
Vizita jurnaliștilor a fost organizată de către Oficiul Național al Viei și Vinului, cu susținerea proiectului USAID CEED II, în calitate de partener strategic. Evenimentul este inclus într-un amplu plan de acțiuni cu scopul de a promova vinurile moldovenești peste hotarele țării.
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în sectorul vitivinicol. Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Wine of Moldova. A legend alive”.