Anul 2020 – cel al antreprenorului perseverent
Realitatea antreprenorială a anului 2020 a fost influențată de cuvintele persistență și perseverență. A fost anul celor două trăsături în a susține antreprenoriatul și în depășirea obstacolelor din calea succesului, iar de cele mai multe ori, actorul principal și-a definit zona antreprenorială ca fiind una dificilă și adesea lipsită de farmec.
A fost anul celor mai multor întrebări de genul:
- Dar tu cum faci de continui?
- Cum depășești avalanșa de provocări?
- Ce acțiuni putem întreprinde pentru a schimba situația?
- Cum putem folosi adversitatea pentru a face să fie mai bine decât înainte?
Dacă mulți dintre antreprenori la nivel global au luat în calcul să alerge înapoi la siguranța unui loc de muncă cu normă întreagă, cu salariu și beneficii, noi, aici la „Brainstorm Strategy”, companie formată dintr-o echipă de antreprenori cu un background divers și multicultural, am ales să îi susținem pe cei rămași în cursa antreprenorială, dar și să ne unim energia cu parteneri strategici din R. Moldova, Spania si România și să facem pași mai aproape de misiunea noastră.
Este adevărat: trebuie să fii pasionat de afacerea ta. Dacă nu îți iubești afacerea, faci un deserviciu teribil clienților, echipei și membrilor, partenerilor de afaceri și chiar ție însuți.
Pentru noi, a fi perseverent înseamnă sa iei măsuri atunci când întâmpini un obstacol, în loc să te concentrezi asupra problemei. Antreprenorii orientați spre acțiune învață din eșecurile lor și le folosesc drept combustibil pentru următoarea lor abordare.
Este greu să găsești parteneri de afaceri buni și oameni care fac afaceri bune în modul corect, dar încă odată – persistența și perseverența au fost combustibilul nostru.
Colaborarea înseamnă mult mai mult decât un instrument pentru atingerea obiectivelor de afaceri sau a viselor personale. Colaborarea se referă la compasiune, dragoste, sprijin, bunătate și puterea pe care o dobândim atunci când ne împărtășim și ne sprijinim unul pe celălalt.
Pentru noi, procesul de globalizare a „Brainstorm Strategy” în anul 2020 a înseamnă că a trebuit să reexaminăm unele dintre ideile noastre, să privim ideile din alte țări partenere, din alte culturi și să ne deschidem către el. Acest lucru nu este confortabil pentru o persoană obișnuită, mai ales într-un an inconfortabil. Unii antreprenori sunt speriați de globalizare, dar credem că oamenii vor fi mereu mândri de moștenirea culturală.
La începutul lui 2020, aveam pe agenda noastră să deschidem calea internaționalizării și ne-am propus ca un obiectiv curajos deschiderea oficială a cinci noi cluburi de afaceri internaționale (IBSClub) în cinci noi țări.
Am ajuns la obiectiv?
L-am dublat, așa că ne aflăm oficial în 9 țări: R. Moldova, Georgia, România, UK, Ucraina, Suedia, Finlanda, Franța, Israel, având alături de noi parteneri de drum puternici, changemakers în țările lor.
În acest an provocator la nivel global, suntem binecuvântați cu înțelepciunea partenerilor noștri strategici și cu energia echipei noastre.
O să mă întrebați dacă se poate evolua chiar și în timpuri speciale. Categoric, da!
A fi proprietar de afacere uneori te face sa te simți foarte singur. Dar nu ești singur! Cu toții trecem prin același proces în care avem momentele noastre de declin și reașezare.
Majoritatea oamenilor, când se confruntă cu o problemă, tind să alunece într-o mentalitate de victimă. Evită să își asume responsabilitatea și nu se gândesc la modul în care ar putea să îmbunătățească situația. Pentru a persevera, trebuie să vă asumați responsabilitatea propriului succes sau eșec.
Dar este mult mai ușor să treci peste sentimentul că nu îți atingi obiectivele de vânzări, atunci când ai pe cineva cu care să comunici și să te înțeleagă prin ce treci și, în plus, să-ți ofere acea mână de suport și soluții.
În plus, găsirea unei comunități înseamnă că veți avea o resursă complexă pentru rezolvarea problemelor în cazul în care apar.
Recomand să vă găsiți un mentor sau un grup de afaceri în care sa vă simțiți confortabil și să începeți să vă faceți conexiuni cu antreprenorii care practică un leadership activ. Diferența dintre antreprenorii de succes și cei fără succes este conducerea activă. Antreprenorii de succes știu că, dacă continuă să întreprindă acțiuni și să își modifice abordarea, își pot conduce organizația și pot obține rezultatele dorite. Antreprenorii care nu au reușit vorbesc despre ceea ce vor să facă – dar niciodată nu ajung să ia măsurile necesare pentru a susține această viziune.
Poate fi foarte înfricoșător să îți asumi responsabilitatea pentru tot ceea ce trăiești în viața ta, dar este cel mai bun mod de a persevera în călătoria dură a antreprenoriatului.
Odată ce începeți să vă asumați responsabilitatea, vă preluați controlul – și puteți face orice. Viața antreprenoriala NU este o viață pentru toată lumea și nu este o rușine să decidem să facem un pas înapoi.
Dar nu uita, perseverența te poate răsplăti, iar antreprenorii de succes nu și-ar trăi viața în alt mod!
Gabriela Dragomir, CEO Brainstorm